Det är leaderföreningens styrelse som fattar beslut - utifrån vår strategi - om vilka projektansökningar som ska prioriteras. För att få din ansökan prövad av styrelsen behöver du göra din ansökan i Jordbruksverkets e-tjänst. Börja alltid din process med att kontakta leaderkontoret!
Under 2022 tar vi emot ansökningar inom havs- och fiskerifonden (endast första halvåret) och inom Landsbygdsfonden (under hela året eller tills att pengarna är intecknade).
Tidsplan:
Styrelsemöte: 24 mars
= ansökan om stöd steg 2 behöver då vara registrerad i e-tjänsten senast den 10 februari
Styrelsemöte 4 maj
= ansökan om stöd steg 2 behöver då vara registrerad i e-tjänsten senast den 23 mars
Styrelsemöte 15 juni
= ansökan om stöd steg 2 behöver då vara registrerad i e-tjänsten senast den 3 maj
Styrelsemöte 21 september
= ansökan om stöd steg 2 behöver då vara registrerad i e-tjänsten senast 26 augusti
Styrelsemöte 3 november
= ansökan om stöd steg 2 behöver då vara registrerad i e-tjänsten senast 20 september
Styrelsemöte 14 dec
= ansökan om stöd steg 2 behöver då vara registrerad i e-tjänsten senast 2 november
Bra att veta
Tidsplanen gäller för vanliga ansökningar. Småstöd (upp till 25 tkr) till delaktiviteter i våra Sprintprojekt hanteras löpande så länge det finns pengar kvar att fördela. Vilka Sprintprojekt som är öppna för ansökningar varierar. Läs mer om Sprintprojekt här: